mandag 12. juli 2010

Eksotisk på Tangen



Thea Evenrud står ved inngangsporten med en stor kveleslange rundt halsen. Barn og voksne stimler til for å se om den er ekte. Og tro meg, det er den! Jeg klapper den med skrekkblandet fryd, før jeg forsvinner videre inn i dyreriket.

I Amadeusparken på Tangen har de mer enn 22 ulike dyr. Her er alt fra dådyr og esler til kameler, zebraer, struts og alligatorer. Den første jeg møter er selve opphavsmannen til navnet Amadeus; en hvithåret Gibbon ape som henger og dingler i et gjerde på utkikk etter både mat og oppmerksomhet. Parken er kjent for å ha mer eller mindre tamme dyr, hvor de aller fleste kan fores fra hånden. Med unntak av alligatoren Alex, naturlig nok. Det er en meget uvanlig opplevelse!

Parken ligger godt plassert i Linderud skogen, og rundt omkring på området er det masse plasser til piknik og grilling, Og en aldri så liten tur i hoppeslottet.

På vei tilbake klapper jeg slangen igjen, ikke fullt så redd som da jeg kom.

Sommerlabyrinten ønsker god safari på Tangen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar